Det intellektuelle bakteppe for Landsloven, et internasjonalt perspektiv ved Alexandros Tsakos

Velkommen til sofaprat!

Velkommen til en uhøytidelig sofaprat, her presenteres ulike temaer relatert til Landslovsjubileet og publikum inviteres til både innspill og spørsmål. Sofapraten finner sted i kafeen og det vil være et lite kafetilbud – i middelalderens ånd. Temaene og innledere presenteres på Facebook i forkant av arrangementene.

Alexandros Tsakos, faglig leder for Manuskript- og librarsamlingen ved Universitetsbiblioteket i Bergen, arkeolog og religionsviter.  I samtale med Baard Skogrand idehistoriker og førstekonservator ved Bymuseet i Bergen. Det intellektuelle bakteppe for Landsloven, et internasjonalt perspektiv.

Dørene åpner kl. 17.30, sofapraten starter kl. 18.00.

Sofapraten starter kl. 18.30. Dørene åpner kl. 17.30 for dem som vil ta en kikk på Guddalsdrakten i forkant.

Arrangementet er gratis. (ordinær billett om man vil se Jubilieumsutstillingen: «Magnus Lagabøtes Landslov 750 år». Under jorden – middelalderfunn.)

Kald og varm drikke selges i baren.