BERGEN SENTRUM

Gjennom byen med laget – i Sportsklubben Brann sine fotspor

BYMUSEETS VANDRINGER
Hjertelig velkommen med på vår nye byvandring: Gjennom byen med laget - i Sportsklubben Brann sine fotspor! Starter på Møhlenpris og ender i Vågsbunnen.

Fotballklubben Brann ble stiftet høsten 1908 på en café i sentrum av den tette gamle byen Bergen. I årene som fulgte var Brann en av de mange klubbene som møttes på Møhlenpris Idrettsplass. Det var her en fotballkultur vokste frem, både blant de som spilte og de som så på.

Vår byvandring «Gjennom byen med laget – i Sportsklubben Brann sine fotspor» starter på Møhlenpris og ender i Vågsbunnen. På veien finner vi igjen steder og personer i den gamle byen, hele tiden med et fokus på fotball og fritid.

Oppmøte på Møhlenpris stadion, ved det nordøstlige hjørnet. Se etter Brann-fanen! Varighet ca 90 minutter.

Passer best for voksne.