Foredrag om Byen og Laget

«Selv når vi taper står de andre og gaper». I dette foredraget vil Baard Skogrand fortelle om arbeidet med utstillingen «Byen og laget» om dette underlige fotballaget og dets by.

De burde kanskje ha ant hva de satte i sving, guttene som stiftet fotballklubb på en cafe i Starvhusgaten i 1908. Bergen var jo for lengst kjent som begeistringens og de store følelsenes by. Allerede 15 senere år var «Brann-stilen» blitt noe alle i Fotball-Norge måtte ta stilling til. Enten spilte du som Brann – «fremmedartet» – eller så spilte du mer traust nasjonalt, som Odd.Siden har det som kjent gått opp og ned, og sjelden uten at det har blitt lagt merke til. I dette foredraget vil Baard Skogrand fortelle om arbeidet med utstillingen «Byen og laget» om dette underlige fotballaget og dets by. Foredraget holdes i auditorium med 160 plasser (utstyrt med teleslynge). Varighet ca. 60 minutter.

Både før og etter foredraget er du hjertelig velkommen til å besøke utstillingen «Byen og laget» – en historisk utstilling om Bergen og Brann.
Utstillingen finner du i 2. etasje på Bryggens Museum.