Håndarbeidskafe

Er du glad i håndarbeid, sosialt samvær og ivrig etter å utveksle kunnskap? Velkommen til håndarbeidskafe

Er du glad i håndarbeid og ivrig etter å utveksle kunnskap? Eller kanskje er du ute etter et sosialt sted hvor du kan jobbe med de hjemmelagede sokkene du skal gi i julegave? Da er Bryggens Museum stedet for deg denne torsdagen.

I middelalderen, før strikking gjorde sitt inntog, var det nålebinding som gjaldt. Dette er en teknikk som trolig dukker opp i Norge i vikingtid, og som utføres med en flat nål hvor løkker sys i hverandre. For de som vil prøve seg på denne gamle teknikken selger museumsbutikken nåler og bøker om emnet, i tillegg til enkle nålebindingspakker som er supre for nybegynnere.

Uansett hvilken håndarbeidsteknikk du foretrekker, ta med deg det du jobber med og kom på Bryggens Museum.

Museumsbutikk og kafe hvor du kan kjøpe deg noe varmt eller kaldt å drikke.

Å delta på håndarbeidskafeen er gratis, inngangsbillett må løses for de som ønsker å se utstillingene våre.