Ullveka: Kurs i nålebinding med Espen Kutschera

KURS
Velkommen til nålebindingskurs!

Nålebinding er en eldgammel masketeknikk, der en binder løkker med en nål. Teknikken var vanlig i Norge fra middelalderen til ut på 1800-tallet, da den ble utkonkurrert av strikking.
Nålebinding ble først og fremst brukt til votter, sokker og andre småplagg i ull.

Kursholder Espen Kutschera.

Garn er inkludert i kursavgiften. Nåler til utlån.

ULLVEKA er en «oval» festuke med ull i fokus. Programmet er variert og vil ha tilbud til barn, unge og voksne.

ULLVEKA er et samarbeid mellom Hillesvåg Ullvarefabrikk, Lyngheisenteret, Osterøy Museum, Norsk Trikotaskjemuseum, Hordaland Husflidlag, Nordhordland Husflidlag, Husflidkonsulenten i Hordaland, Bymuseet i Bergen (Hordamuseet), Knarvik Senter, Sommerakademiet, Galleri Rustica, Region Nordhordland, Gripen Gard, Alver kommune med flere.

For mer informasjon om ULLVEKA klikk her