Ledige stillinger

Her finner du en oversikt over ledige stillinger hos Bymuseet i Bergen.

Stilling som hovedgartner

1700-tallshagen på Damsgård Hovedgård, Bymuseet i Bergen

Er du en erfaren gartner med engasjement for hagehistorie? Da kan dette være jobben for deg.

Vi søker etter en selvstendig gartner med engasjement for hagehistorie, økologisk- og historisk drift.

Stillingen inngår i Bymuseets avdeling for bygningsvern og samlingsforvaltning som har ansvar for forvaltning og drift av museets historiske hager og parker, fra 1700-tallet til i dag. Stillingen er i første rekke knyttet til skjøtsel og forvaltning av museale hageanlegg som Damsgård Hovedgård og Alvøen Hovedbygning, men også noe arbeider i Bymuseets andre hager og oppfølging av frivillige.

For nærmere opplysninger om stillingen, kontakt Åse Tveitnes, avdelingsleder Bygningsvern- og samlingsforvaltning, tlf: 930 94 919, e-post: asetve@bymuseet.no

Søknadsfrist: 12. mai 2024

Bymuseet i Bergen benytter Jobbnorge.no som elektronisk rekrutteringsportal. Kun søkere som benytter vår elektroniske portal vil komme i betraktning til stillingen. Alle opplysninger fra din CV må registreres i portalen. Vitnemål og attester vedlegges søknaden.

For ytterligere informasjon og søknad klikk her

Sommervikar som administrasjonskonsulent

Er du strukturert, positiv og engasjert er dette noe for deg!

Bymuseet i Bergen søker etter administrasjonskonsulent i 75 % stilling for perioden 1. juli – 9. august 2024. Det er en fordel om man kan starte noe tidligere i en 20 prosent stilling for opplæring. Stillingen har fast arbeidstid: 08.00 – 15.30.

Stillingen som administrasjonskonsulent er en nøkkelfunksjon i Bymuseet. Du er ofte den første man møter ved henvendelser til museet, og du vil arbeide med sentrale oppgaver i museets administrasjon. Med arbeidsplass på Bryggens Museum vil du også få noen oppgaver knyttet til dette museet spesielt.

For full utlysningstekst og mer informasjon klikk her.

Søknadsfrist: 1. mai 2024.

For nærmere opplysninger om stillingen, kontakt Marius Hausken, administrasjonsleder, tlf: 40 22 62 09, e-post: marhau@bymuseet.no.