Kysten – den siste allmenning ved Tom Inge Karlsen

En ufiltrert fortelling fra et eventyr i liten båt illustrert med bilder og filmklipp fra Norskekysten slik du kanskje aldri har sett eller hørt om den før.

Tom Inge Karlsen forteller fra korte og lengre turer langs vår barske kyst. I 2021 dro han på en eventyrlig reise langs norskekysten i en rimelig, liten og tilpasset småbåt. En reise som ble dokumentert og delt med hans mange følgere på sosiale medier underveis. Karlsen er alltid på jakt etter historiske spor og folks fortellinger på sine reiser. Underveis opparbeider han også egne historier og øyeblikksbilder fra den ytterste kyst til de innerste fjordstrøk.

Tom Inge Karlsen er en erfaren prosjektleder innenfor salg og markedsføring. Han har base på Laksevåg, er en selv-erklært «mannen i gata» og har utforsket fjerne og nære steder langs vår egen kyst i over 30 år. Han er opptatt av eldre og nyere historiske spor på sine kortere eller lengre reiser langs Norges kyst. Han er nå i gang med et bokprosjekt som omhandler disse reisene, kulturelle «skattefunn» og folks historier om livet langs kysten vår. Hans båt er liten, men havet så stort.

Foredrag holdes i auditorium med 160 plasser, utstyrt med teleslynge. God tilgjengelighet for rullestol.
Varighet 45 – 60 minutter.