Har du sett alle de flotte og noen rare dyr i fjæra?

Velkommen til mandagsforedrag ved Per Johannessen.

Våren er her og sommeren nærmer seg. Bli med Per Johannessen på en tur i stranden i tankene, illustrert av fotografier tatt av hans gode venn Erling Svensen.

Det er alltid kjekt med en tur i fjæra, ikke minst om man har med barn som er flinke til å legge merke til de aller minste og uunnselige dyrene.

Denne mandagen skal vi kikke på en del av de dyrene som finnes i strandsonen, kanskje til og med noen dere ikke har sett før. Det er mye flott å se om man leter og bruker øynene ekstra godt.

Kanskje foredraget vil inspirere deg til å ta en strandtur?

Denne ukens foredragsholder er Per J. Johannessen som bor i Strandgaten i Bergen. Han er utdannet marinbiolog ved UiB og bosatt i Strandgaten i Bergen. Johannessen har arbeidet ved UiB helt til han ble pensjonist, og ledet bl.a. en avdeling med oppdragsforskning innen temaet forurensning.

Hele livet har han vært interessert i arter og har artsbestemt en rekke dyr og har også beskrevet nye arter. Han har vært medskribent på 2 bøker; en om fjordene rundt Bergen og en om dyrelivet i fjæra.

Foredragets varighet er mellom 45 – 60 minutter og holdes i auditorium med 160 plasser utstyrt med teleslynge. God tilgjengelighet for rullestol.