Deprecated: Optional parameter $item_cost declared before required parameter $quantity is implicitly treated as a required parameter in /home/bymuseet/domains/bymuseet.no/public_html/wp-content/plugins/woocommerce-cost-of-goods/class-wc-cog.php on line 401
Sette deg ned og tolk runene, reis deg opp og fis - Bymuseet

Sette deg ned og tolk runene, reis deg opp og fis

Hjertelig velkommen til faglig sofaprat rundt runer i kafeen på Bryggens Museum.

Sofaprat om runer og runesamlingen på Bryggens Museum ved Fagutvalg for norrønt.

Vi starter 17.30 med en kort introduksjon (ca 10 minutter) av runesamlingen vi har på Bryggens Museum i utstillingen Under jorden.

Deretter blir det en faglig samtale i kafeen om hvem som kan ha risset disse beskjedene. Vi diskuterer uenigheter innenfor det akademiske miljøet rundt formidling og oppbevaring, vanskeligheter med å tolke runer og hvilken informasjon vi kan få om samfunnet som produserte runer. Her er du hjertelig velkommen til å delta og stille spørsmål rundt samlingen og tema.

Arrangementet er gratis og starter 17.30.

Det vil bli åpen bar med kald og varm drikke til juleglade priser!

Museumsbutikken gir deg også 15 % om du vil krydre besøket med litt julegavehandel også.