HåKONSHALLEN

Velkommen til Gilde på Bergenhus Festning – en kveld i middelalderens ånd

KONSERT
Lørdag 21. september arrangerer Bymuseet i Bergen fest i store gildetelt i Borggården på Bergenhus Festning! Aldersgrense 18 år.

Omkranset av Håkonshallen og Rosenkrantztårnet  blir det god stemning når mørket faller på og det store Gildet starter.

Det blir underholdning ved Canardus Horribilus og middelalderorkesteret Vifill og matservering i ekte middelalderske omgivelser. Kom som du er eller kle deg opp i middelalderdrakt, enten du er en del av hoffet, hirden eller «vanlige folk», Bergen anno 1274. På gildet er alle velkomne!

Bli med på hele festen inkludert middag eller bare middelalderfesten fra kl. 21.

Billettype 1 kl. 18-24: Matgildet + middelalderfest. Inkluderer inngang, middag og underholdning, kr. 495 (velg mellom kjøtt/vegetar gluten og laktosefritt)

Kjøp billetter

Meny: 1. Hugleiks biffgryte med gryn, serveres med surdeigbrød og urtesmør. 2. Norrøn kyllinggryte med grønnsaker, serveres med  surdeigbrød og urtesmør
3. Ingeborgs favoritt – linse og grønnsaksgryte, serveres med  surdeigsbrød (vegetar, gluten og laktose-fri) .

Billettype 2 kl. 21-24: Middelalderfest: Inkluderer inngang og underholdning, kr. 125

Kjøp billetter

Baren er åpen kl. 18-24.

(NB. 18 års aldersgrense hele kvelden)

Arrangementet er en del av Bergen Middelalderfestival som finner sted på Bergenhus festning lørdag 21. og søndag 22. september. Festivalen er gratis og åpen for alle mellom kl. 11-17 med underholdning og aktiviteter for store og små. For mer informasjon, se www.bymuseet.no eller finn oss på Facebook – Bymuseet i Bergen/Bergen Middelalderfestival.